What I say !
Welcome to Kina'a blog. Behave okay :)
Nurul Sakina: Tentang Short Vacation - Johor to Perlis

Friday 1 November 2013

Tentang Short Vacation - Johor to Perlis

Assalamualaikum
hye semua

Hari pertama
Baru berkesempatan nak update blog hari ini.  Banyak cerita sebenarnya, tapi masa tak ada.. bila masa ada idea pulak yang tak ada..hehehe..Dalam masa sepanjang cuti semester ni, banyak sangat kenangan dan cerita yang nak dikongsi.  Walaupun banyak share gambar2 di facebook, twitter, tiba2 terfikir untuk simpan memori dan kenangan ni di dalam blog. Biar bila ada masa lapang boleh tengok dan flashback balik kan..hehehehe
Tiba-tiba duduk sorang-sorang, terfikir yang mungkinlaa segala entry2 yang pernah dikongsikan ini akan menjadi salah satu kenangan untuk suatu masa nanti.  Yelah, setiap apa yang berlaku, setiap saat yang dialami, akan dishare di dalam ni. Kenapa? sebabnya, tak nak semua kenangan tu ingat pada masa tu je, tapi nak ingat sampai bila-bila.  Mungkin kita ingat sekarang, bila dah nanti-nanti mesti lupa saat2 penting.
Nak dijadikan cerita cuti semester ni pergi short vacay..(cewaaaahh).. padahal konvoi kembara bahasa hah...ala-ala short vacay laa jugak kan..sebab 24/7 dengan tunang tercinta je kan..hee
Buat pertama kali nye dengan hencek tunang berjalan tak ingat dunia dari johor bahru sampai perlis...dari selatan sampai ke utara...lebih kurang 4 hari jugak konvoi ni..kenangan pertama ni taw.. =)
konvoi start dari pontian sampai la ke destinasi yang ditujui..setiap detik setiap masa dengan tunang je..sebab masa tu memang tak kenal semua orang dekat situ..melainkan adam dengan totoq je laa kan...dah sampai destinasi dekat teratak za'ba, dapat 1 bilik dengan semua akak2...ingatkan ada lah yang umur macam kita ni hah..sekali semua nya dah kahwin dah ada anak semua hah. Nasib baik lah jumpa kak Ana dengan kak Epa ni..leyh buat geng..
Hari kedua
Meneruskan perjalanan sampai ke negeri sembilan...setiap perjalanan dari johor sampai ke negeri sembilan dieskort oleh polis...semua trafic light merah boleh jalan terus je..semua kereta kiri kanan berhenti macam kasi penghormatan kat kitorang semua yang sedang berkonvoi ni...bangga kejap...cewaaahh..
Berhenti rehat dekat PULAPO (kot).. Bergabung dengan 3 buah negeri.. Johor, Melaka dan Negeri Sembilan. Cuaca masa ini hujan lebat..so nyeyak je laa tidur reramai dalam dorm ni hah...selesa tak selesa belakang cerita hah.
Hari ketiga
Meneruskan perjalanan lagi..tapi kali ini satu perjalanan yang agak jauh..dari negeri sembilan terus ke perlis. Perhentian untuk berehat cuma 3x je yee...First time kaki ni jejak dekat perlis..kalau tak ada yang bawak tak sampai laa sini hah.. thank sayang <3
Alhamdulillah semua selamat sampai dekat perlis ni.. tempat penginapan sangat selesa ala-ala banglo..2 tingkat hah..tidur tersangat lena ye malam tu =)
hari keempat
Hari beraktiviti..group selatan dapat aktiviti air..ahaha...semua suka air...nasib baik tak dapat bendang...alhamdulillah... hencek tunang kita dia main sukan part lari dalam bendang...hebat nye dia....kita tak main bukan sebab takut kotor..tapi takut ada pacat atau lintah sebab tu lah tak main..hehehe

game pertama main game ular

game pukul bantal...yeahhh..totoq menang..ahahahahaha

see...tunang kita dah standby nak main lari2 dalam lumpur tu...yeahhh..group dia menang..hee

Comot macam mana pun awak sayang ... saya tetap sayangkan awak... =)


 Semoga kita semua akan terus berjaya, bukan sahaja didunia, malah dikahirat jua..#Pesanan: Kalau u all kawen, anak u all kawen, anak i kawen, JEMPUT OKAY, datang tak datang lain cerita, yang penting, keep in touch! insyaAllah. Ukhwah fillah abadan abada. Salam kemaafan buat semua insan yg mengenali diri ini. 

♥ THANKS FOR READING ♥

No comments:

Post a Comment